Thanks for visiting...
日本語が苦手ですが、よろしく…

Saturday, August 28, 2010

The idea. (part one) 着想(第一)

The idea to make a comic book about my experience in Japan has been floating around in the back of my head for a while now…
僕の日本での経験を元に漫画を書くという着想は、しばらく僕の頭の奥にありました。

In fact ever since I decided to come over here I’ve been keeping a journal with the idea that it would help me in the future. (I even had a web site for a while too…).
実は、日本に来ようと思ったときから、日記を書き始めました。(昔のブログもありました。)


But the truth is, I have lots of ideas and ambitions most of which amount to nothing. The reason I’ve decided to seriously pursue this one is... Actually, there are two:
でも、何もならない野望や着想は山ほどあります。なぜこの着想を真剣にやろうとしているというと… まあ、理由は二つ:

The first reason is I read the manga, essay; ダーリンは外国人. I thoroughly enjoyed this book and it occurred to me I could probably quite easily do something similar from the opposite perspective. (Now that I’m a good way into the project I realize that it’s not easy at all, but the idea that it would be went a long way towards getting me started).
一番目の理由は、「ダーリンは外国人」という本を読みました。本当に面白いなと思いました。そして、僕もこのような本でも違う目線から簡単に書けるかな?と思いました。(今は思ったより簡単ではないとよくわかっていますけど...)

I’ll talk about the second reason next time…
さて、時間がないので、次回は二つ目の理由を説明させていただきます。

No comments: